Diriku Pasca Debat Diraja 2006

2 12 2006

well, saya berasa sungguh gembira atas nikmat yang dikurniakan… Johan Debat Diraja 2006, satu gelaran yang bagi saya sangat berprestij… jerit-perih kepayahan ke arah mencapai sasaran seolah-olah hilang dan terbayar apabila Keris dalam genggaman…

saya kira, pengalaman ke Debat Diraja 2006 ini menyimpan seribu satu makna tersendiri dan pengalaman baru… well, paling seronok ialah pengalaman untuk menggulung kes pasukan, yang merupakan komponen paling penting dalam arena perdebatan… walau tidak sebaik mana, namun ia tetap menjadi pengajaran untuk mengharungi kejohanan mendatang… selain itu, pentas final ke-2 (selepas Debat A/Sekitar, tidak termasuk Debat Terbuka Arau) juga menjadi suatu pengalaman yang saya rasa sukar untuk dikecapi oleh insan seperti saya…

pun begitu, kalau tidak mendapat johan sekalipun, saya merasakan bahawa Debat Diraja kali ini memang berlainan… dengan air kotak untuk makan, perbezaan waktu dengan s’jung, gelagat LO, dan saya kira ukhuwah saya dirapatkan dengan pendebat dari IPT yang lain… kepada Nana, G-han (UKM) and Mai (KUSTEM), harap team impian kita akan terbina… haha!…

Maka, di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan Syukur kepadaNya atas kurniaan bakat dan kekuatan… terima kasih yang tidak terhingga juga kepada ibu dan ayah yang mendoakan, juga pada keluarga atas sokongan moral, tidak dilupakan Shahrizan dan Zulfadhli yang sabar dan cekal dalam mendidik diri ini, terima kasih tak terhingga kepada kalian dan juga Azizulhakim yang tidak putus-putus mencurahkan idea… kepada team Orator UM untuk ke royal; Ridwan, Azri, Bida, Azizi, Wan, Zati, Zahrah, Lee, Sri… sekalung apresiasi untuk kalian… kepada Nanu, trimas coz sporting gile!… En S dan Cik Amini… kepada rakan debat IPT yang lain, terima kasih atas segala bantuan dan sokongan… moga berjumpa lagi… kepada rakan-rakan karib di kolej; Bukhari, Amir, Maisarah, Umar, Nuar, Mamat (sekadar menyebut beberapa nama)…

Terima kasih dan syukur…


Tindakan

Information

8 responses

3 12 2006
- HOPE -

Tahniah utk anda=)

3 12 2006
LiEsHa

TAHNIAH…
SMOGE THN BARU NNT LG BYK KEJAYAAN YG DIPEROLEHI..
HUHU
\(‘_’)/

3 12 2006
reduan

tahniah ali.. dh tau lama dah mmg u all boleh menang. pasti!

4 12 2006
kudozu

congrates
apsal ko xckp haritu?
senyap jer psl debate ni
huhu

6 12 2006
Amin

Congrates..walaupun ko x igt aku bile jd johan.Hahaha…

6 12 2006
Ali Asyraf

trimas kepada semua… moga Tuhan rahmati kalian…

6 12 2006
NuRuL

congrates.. nnt mng byk2 lg k..

7 12 2006
g-HAn

ali….team impian kmm ke??
hihi..maybe pas ni aku x join dah..ko jgn lupe aku tau..papehal pon kontek la..baru ambik no aku ari tu kan.sesame celcom xleh berkire..hahahah

Tinggalkan Jawapan

