Teka teki teka tekuk….

2 03 2008

Asyik membaca post biasa, kali ini saya nak tulis teka-teki. Kredit untuk Helmi Riza kerana berkongsi teka-teki ini dengan saya. Kepada semua, sila jawab teka teki anda salam comment, nanti saya rely sama ada jawapannya betul atau salah.

  1. Apakah benda, hitam dan berpeluh?
  2. Masa masuk bentuknya segitiga, bila keluar bergulung-gulung. Apakah dia?
  3. Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
  4. Banyak-banyak kotak, kotak apa yang tidak boleh diangkat?
  5. Kenapa penggali kubur gali kubur tidak pakai selipar?
  6. Bulu bertemu bulu… kulit bertemu kulit… makin tambah rapat makin nikmat rasanya…
  7. 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah dia?
  8. Masa die hidup, kita nyanyi. Masa die mati, kita tepuk tangan.
  9. Dalam banyak-banyak kera, kera ape yg pandai menaip?
  10. Gajah terbang dengan apa?
  11. 4 orang awek berpayung dengan satu payung tetapi kenapa tidak basah?
  12. Buka baju, pakai bedak, terjun kolam. Apakah dia?
  13. Kapal terbang, masuk gua, keluar apa?

Jawab ya!


Tindakan

Information

28 responses

2 03 2008
anakkawi

no 10. gajah xbole terbang lor…

no 11. mayb ari itu tidak basah,

Ali : Jawapan no 10 tu tidak betul. No 11, sudah hampir. Hari itu tidak hujan sebenarnya. Yang lain?

2 03 2008
bogattjeff

1. semut hitam tengah joging
2. seluar dalam
3. kuih lepat…jauh sampai ke lelangit…di dalam mulut
4. kotak penalti
5. selipar xbleh korek tanah,cangkul bleh la
6. mata
7. koboi naik kuda sambil pegang ayam

Ali : Adakah ko pernah dengar teka-teki ini semua? Jawapan semuanya betul. Tapi, ada lagi soalan tidak berjawab…

2 03 2008
syawalhafriz

9. Dalam banyak-banyak kera, kera ape yg pandai menaip?

KERAjaan ke? hehe. main hentam je

Ali : Haha! Ini jawapan di musim pilihanraya, namun tetap salah! Cuba lagi…

7 06 2012
lokman

jawapan nya ialah keraNI LA…….huuuuu

2 03 2008
kudozu

9. kerani
10.dengan susah payah
11.hari tidak hujan
12.–>.mcm ku pnah dgr..<–xtau jwpn
13. keluar surat khabar

Ali : sumer betul, tapi no 12 lom jawab…

18 02 2012
ezone

12)
pisang goreng

2 03 2008
bogattjeff

ekceli ali…cadanga nak jawab semua…tp,xpelah,bg org len chance..kang kater aku giler nak jawab lak..hehehehe…
opsss…jawapan dier sepatutnya KERAni la….hehehee..

Ali : Soalan 8 dan 12 masih belum berjawab…

2 03 2008
bogattjeff

8. lilin besday…
12. pisang goreng…

=P

Ali : Rahmat sengal… takmo kawan

2 03 2008
kudozu

ahahaha~terjawab dah sumer.XD

2 03 2008
kipp

Baru la nak jawab… tapi semua dah jawab.. huhuu

Ali : Lain kali lah ya!

2 03 2008
bogattjeff

ape salah aku….aku cume menjawab je teka teki ko…

3 03 2008
penamaya

saya daif bab teka tekuk ni

3 03 2008
leokid

la..dah habis ke?? baru nak jawab!

(padahal dalam hati..”ooo…itu rupenye jawapan..”. hehe)

Ali : Haha! Kanak-kanak sekarang memang suka teka-teki nih…

3 03 2008
nisda_syarfini

hahaha..!!
satu hari cari punca yg relevan untuk senyum..
akhirnya.. ku ketawa jua…

3 03 2008
nisda_syarfini

a.ali.. sila jwb..

hantu apa di siang hari??

Ali : Pengundi hantu. Kerana mungundi hanya di siang hari sahaja, kan? Haha!

3 03 2008
Masy2k

alangkah sedihnya kerjaya ku dijadikan subjek teka-teka. OLEH AYUL PLAK TU

Ali : Bangga la sepatutnya…

3 03 2008
Masy2k

Kotak Penalti tak boleh diangkat. Kotak apa pulak yang boleh mengangkut?

Ali : Kotak kontena. Entah le…

3 03 2008
Masy2k

Layak sudah daftar pun sudah
Hampir tiba pilihanraya umum
Blog sudah teka-teki pun sudah
Tiket ke JB dah beli ke belum?

Nanti Balik Mengundi Naik PERAHU KOTAK

Ali :
Untuk mengundi Pudu kuredah
Tiket dicari untuk bertiga
Bas ke JB ditempah sudah
Tinggal nak isi borang claim sahaja

3 03 2008
mohdjai

1. Apakah benda, hitam dan berpeluh?

# anak keling main bola

2. Masa masuk bentuknya segitiga, bila keluar bergulung-gulung. Apakah dia?

# kuih koci!

3. Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?

# kuih lepat! pasal itu ari angkasawan malaysia bawak pegi sana.

4. Banyak-banyak kotak, kotak apa yang tidak boleh diangkat?

# kotak mahindra – http://www.kotak.com/Kotak_BankSite/residentindian/homefinance.htm

5. Kenapa penggali kubur gali kubur tidak pakai selipar?

# gila apa.. pengsan nak gali kubur guna selipar.

6. Bulu bertemu bulu… kulit bertemu kulit… makin tambah rapat makin nikmat rasanya…

# jawapan tanpa fikir : buat seks! akakaka

7. 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah dia?

# Babi , Keldai, ulor!

8. Masa die hidup, kita nyanyi. Masa die mati, kita tepuk tangan.

#mekroponn!!

9. Dalam banyak-banyak kera, kera ape yg pandai menaip?

# KERAjaan! hahaha

10. Gajah terbang dengan apa?

# dengan kapal terbang.

11. 4 orang awek berpayung dengan satu payung tetapi kenapa tidak basah?

# pakai payung kat kedai makan tu! memang tak basah.

12. Buka baju, pakai bedak, terjun kolam. Apakah dia?

# tak tau tak tau!

13. Kapal terbang, masuk gua, keluar apa?

# keluar tv3 buletin utama!

3 03 2008
nisda_syarfini


a.ali.. sila jwb..

hantu apa di siang hari??

Ali : Pengundi hantu. Kerana mungundi hanya di siang hari sahaja, kan? Haha!

–alahai.. mmg pun.. ke dh bc dulu jwpn kt blog penamaya.. haha..

Ali : main teka jek…

12 03 2008
Y

2. Masa masuk bentuknya segitiga, bila keluar bergulung-gulung. Apakah dia? – SELUAR DALAM…

7. 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah dia? – PEMBOHONG

8. Masa die hidup, kita nyanyi. Masa die mati, kita tepuk tangan. – LILIN HARIJADI

9. Dalam banyak-banyak kera, kera ape yg pandai menaip?- KERANI

10. Gajah terbang dengan apa?-DGN SUSAH PAYAH

12. Buka baju, pakai bedak, terjun kolam. Apakah dia?- PISANG GORENG

13. Kapal terbang, masuk gua, keluar apa? – KELUAR BERITA LA..

25 07 2008
KuchaI

korang pandai jwb sume soklan2 tuh…..kalo terer dlm2 bnyk2 kotak, kotak ape yg berdosa??

…bab dosa bahaye…

22 10 2008
dj

kotak sembahyang

20 12 2009
nuqoi

1. Apakah benda, hitam dan berpeluh?
j: semut hitam bru blik dr joging
2. Masa masuk bentuknya segitiga, bila keluar bergulung-gulung. Apakah dia?
j: sluar dalam
3. Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
J: kuih lepat d lelngit
4. Banyak-banyak kotak, kotak apa yang tidak boleh diangkat?
j: kotak penalti
5. Kenapa penggali kubur gali kubur tidak pakai selipar?
j:Sbb dia pkai cangkul
6. Bulu bertemu bulu… kulit bertemu kulit… makin tambah rapat makin nikmat rasanya…
J: mata mengantuk nk tdo zZzZ,,,
7. 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah dia?
J; koboi bawak ayam naik kuda
8. Masa die hidup, kita nyanyi. Masa die mati, kita tepuk tangan.
j: lilin harijadi
9. Dalam banyak-banyak kera, kera ape yg pandai menaip?
J: kerani
10. Gajah terbang dengan apa?
j: dengan susah payah
11. 4 orang awek berpayung dengan satu payung tetapi kenapa tidak basah?
j: sbb xhujan
12. Buka baju, pakai bedak, terjun kolam. Apakah dia?
J; Pisang goreng
13. Kapal terbang, masuk gua, keluar apa?
J: keluar berita

wakakakakakakakaka

18 07 2010
HArith

1. Apakah benda, hitam dan berpeluh?
j: semut hitam bru blik dr joging
2. Masa masuk bentuknya segitiga, bila keluar bergulung-gulung. Apakah dia?
j: sluar dalam
3. Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
J: kuih lepat d lelngit
4. Banyak-banyak kotak, kotak apa yang tidak boleh diangkat?
j: kotak penalti
5. Kenapa penggali kubur gali kubur tidak pakai selipar?
j:Sbb dia pkai cangkul
6. Bulu bertemu bulu… kulit bertemu kulit… makin tambah rapat makin nikmat rasanya…
J: mata mengantuk nk tdo zZzZ,,,
7. 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah dia?
J; koboi bawak ayam naik kuda
8. Masa die hidup, kita nyanyi. Masa die mati, kita tepuk tangan.
j: lilin harijadi
9. Dalam banyak-banyak kera, kera ape yg pandai menaip?
J: kerani
10. Gajah terbang dengan apa?
j: dengan susah payah
11. 4 orang awek berpayung dengan satu payung tetapi kenapa tidak basah?
j: sbb xhujan
12. Buka baju, pakai bedak, terjun kolam. Apakah dia?
J; Pisang goreng
13. Kapal terbang, masuk gua, keluar apa?
J: keluar berita

tiru jerk!!!

21 11 2010
lilu

bosan

27 05 2011
Idlan Zafri

1.Semut hitam baru lepas joging.

2.Seluar Dalam.

3.Kuih lepat liat sebab die boleh sampai lelangit.

4.Kotak Penalti.

5.Sebab orang gali kubur pakai cangkul bukan selipar.

6.Mata yang nk tidur.

7.Pembohong/penipu.

8.Lilin hari jadi.

9.KeraNI

10.Dengan bersusah-payah.

11.Sebab tk hujan.

12.Pisang goreng.

13.Keluar berita.

23 11 2011
nur balqis

2. seluar dalam

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: