Senyum…

3 04 2008
kambing

Kali ini, saya ingin berkongsi satu cerita yang mungkin boleh membuatkan anda tersenyum. Kredit untuk rakan saya dari MMU, sdr Myer Iyeman atas cerita ini yang saya petik dari blog beliau.

Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala kambing biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje…
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam? Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa…yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama…
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah…sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke…abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun sama….
Pemuda : Arghhh… tensionyaaa..



Tindakan

Information

7 responses

3 04 2008
Masy2k

terima kasih U make my day CHEERS

3 04 2008
Insan Kerdil

hampeh betulll….

3 04 2008
Myer

hahahha…

kelakar sangat kan..

kalau aku yg temubual pakcik tuh, sah2 aku
dah kerat leher biri2 dia..

haha..

Ali : Biri-biri die tak bersalah… alang-alang kerat leher, sembelih je terus…

4 04 2008
penamaya

haha
tergelak la bukan senyum!

4 04 2008
my sarah

nice story….tp bile tgk cite AWAKE ..then bc blog ni..rs mcm x kene lak….rs gelak x sampai ke tekak la…rs sdh masih lg memonopoli….huhuhuh

6 04 2008
mahsyar90

tekanan btol jd pemuda tu..
haha..
salam perkenalan dr aku..😀

8 04 2008
Nur Hakim

Mengapa kambing namanya kambing….? sebab dia kambinglah.. hahaha…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: