Middle of August

18 08 2009

Pagi semalam saya bangun sambil berjalan-jalan keliling rumah. “Bangun, hari ini kerja la…”

Dalam masa yang sama, saya sempat berseloroh sambil berkata, “bagi cikgu, bukan sekadar hari ini kerja, tetapi hari-hari kerja…”

RIMUP

Perhimpunan Rancangan Integrasi Murid Untuk Perpaduan (RIMUP) Peringkat Kebangsaan sedang berlangsung di Johor Bahru sehingga 20 Ogos ini. Kepenatan menjadi J’Kuasa Pendaftaran sangat terasa. Banyak juga yang dipelajari, terutamanya menangani tekanan kerja. Paling menggeramkan hati ialah apabila ada kontinjen dari sebuah negeri, membuat pertukaran kesemua pesertanya, dan hanya menulis senarai nama peserta di atas sehelai testpad yang sudah renyuk. Tidak patut, kan?

Debat

Di India, kontinjen Malaysia terus hampa apabila gagal meraih gelaran juara, biarpun ada yang bergelar pemain no.1 dunia. Nasib yang sama juga dialami oleh kontinjen UM di Debat Kemerdekaan kali ini. Biarpun memperoleh gelaran juara liga, tetapi Azri dan rakan-rakan ditunjukkan jalan keluar di pusingan suku akhir. Tiada rezeki untuk debat kemerdekaan la rasanya.

Temuduga

Esok saya akan menjalani temuduga untuk pengesahan jawatan. Maka, sebagaimana aktiviti cliche seorang guru muda yang ingin ditemuduga, saya mula mencari arkib lama untuk membaca maklumat yang perlu disemat di dada; PIPP, Falsafah Pendidikan Kebangsaan dan sebagainya.

Kepada semua, doakan saya ya!